Periodisme digital: present i futur

jueves, noviembre 02, 2006

Sessió 2: RSS, una nova manera de distribuir informació

Ponents: Mark Fletcher, fundador de Bloglines (http://www.bloglines.com/ ) i Steve Olechowski i Juan Luis Hortelano, de Feedburner (http://www.feedburner.com )

Ha estat una sessió molt interessant, que m’ha clarificat el concepte de RSS i en la que s’han exposat avantatges i desavantatges per a usuaris, editors i anunciants, així com els reptes pel futur immediat en aquest camp.

RSS és un mecanisme de notificació senzill i molt potent. L’usuari se subscriu al que vol rebre i s’esborra amb la mateixa facilitat de les llistes que ja no l’interessen, pel que s’eviten els problemes d’SPAM i saturació de bústies de correu que té actualment l’e-mail. Un dels problemes que presenta és que requereix que l’usuari es descarregui el software. Però a canvi, té l’avantatge de que és un sistema multisuport: pots consultar-lo des del PC, el mòbil, l’i-Pod...

Actualment, l’RSS té un índex de penetració molt petit (d’un 3 o 4 % sobre els usuaris d’internet a Espanya, i d’un 5% als EUA). La gent no sap què vol dir RSS, pel que quan veu el símbol no hi clica. Penso que si algú es decideix a publicitar bé aquest servei, de seguida guanyarà molts adeptes, perquè aconsegueix que l’usuari rebi concretament la informació que vol.

Podeu trobar més informació sobre RSS a
http://www.feedreader.com/ o a http://www.sharpreader.net/, que són les webs de dos dels programes lectors de RSS més coneguts.